تاریخ و ساعت بازی تراکتور و استقلال در لیگ برتر | تراکتور برای پرسپولیس بازی می‌کند! جریمه ۲۰۰ میلیونی تراکتور بازرسی هم به مسئله انتخابات هیئت فوتبال خراسان رضوی ورود کرد؛ دست نگه دارید، غیرقانونی است! شکست استقلال مطهری را بیمه می کند حضور بیرو مقابل سپاهان قطعی شد نکونام باز هم علیه خطیر سپاهان آخرین شانس اوسمار برای سرمربی‌گری پرسپولیس؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی بارسلونا و والنسیا| حضور در اروپا قطعی شد تعویض کاپیتان های پرسپولیس مقابل سپاهان خروج بردیا سعادت از لیست تیم ملی والیبال اوسمار روی بیرانوند ریسک می‌کند؟ تلاش کادر پزشکی استقلال برای رساندن سهرابیان به بازی با تراکتور قرارداد علیپور با ژیل ویسنته آخر فصل تمام می‌شود| احتمال بالای بازگشت به پرسپولیس سازمان لیگ مانع خرید کلی بلیت‌های پرسپولیس-سپاهان توسط بانک شهر سرنوشت اوسمار در دستان مورایس| لیگ را بدهد شانس ماندن ندارد تاریخ و ساعت بازی بایرن مونیخ و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا | در یک‌قدمی فینال قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی انجام شد چه مبارک خبری بود ... اعلام نحوه واگذاری سهام پرسپولیس ترجیحی به پیشکسوتان لواندوفسکی: توپ طلای ۲۰۲۰ حق من بود ملی‌پوشان والیبال به‌خط شدند
سرخط خبرها

وضعیت بغرنج تیم ملی با بحران مهدی و اسکوچیچ| بی‌خیری طارمی!

  • کد خبر: ۸۷۱۰۶
  • ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹
وضعیت بغرنج تیم ملی با بحران مهدی و اسکوچیچ| بی‌خیری طارمی!
حذف مهاجم پورتو از فهرست بازیکنان تیم ملی جو فوتبال ایران را ملتهب کرد.

احسان سرفرازی | شهرآرانیوز؛ حذف نام مهدی طارمی از آخرین فهرست اعلام‌شده از‌سوی کادر فنی تیم ملی در آستانه بازی با لبنان و امارات، حاشیه‌های زیادی را به‌دنبال داشت؛ اتفاقی که در ۲ روز گذشته به‌شدت جو فوتبال ایران را ملتهب کرده است و شنیده می‌شود حتی ارکان اجرایی فدراسیون فوتبال به‌دنبال راهی هستند تا این قضیه را هرچه‌زودتر و به‌صورت دوستانه ختم‌به‌خیر کنند.

همه‌چیز با یک مصاحبه شروع شد

شاید زمانی که دراگان اسکوچیچ مصاحبه‌ای را با سایت vecernji کرواسی انجام می‌داد، تصور نمی‌کرد اظهاراتش چنین‌جنجالی به پا کند. اسکوچیچ در بخشی از مصاحبه خود با این رسانه در پاسخ به این سؤال که «تفاوت لیگ ایران و کرواسی را چگونه توصیف می‌کنید؟» گفت: فوتبالیست‌های ایرانی به لحاظ تکنیکی و فیزیکی قدرتمند هستند و در سطح رشک‌برانگیزی قرار دارند. چیزی که آن‌ها فاقدش هستند و من در آن جای پیشرفت می‌بینم، توانایی تاکتیکی است. بازیکنان ایران هنوز در توانایی تاکتیکی آن‌قدر‌ها خوب نیستند؛ ولی در بلند‌مدت می‌توان آن را به آن‌ها آموخت.

بیشتر اروپایی‌ها از نظر تاکتیکی منظم بوده‌اند و از‌آنجا‌که ایران بازیکنان بیشتری در باشگاه‌های اروپایی دارد، این امر به‌آرامی در حال تغییر است. هنوز ۲ روز از مصاحبه اسکوچیچ نگذشته بود که مهدی طارمی در توئیتی نوشت: «باید عرض کنم که بازیکنان ایرانی علاوه بر تکنیک فردی و جنگندگی و... از لحاظ دانش فوتبال و تاکتیک خیلی درک بالایی دارند، ولی متأسفانه مشکلات جایی دیگر است. زنده‌باد ایران.»

اسکوچیچ در راه کی روش

کنار‌گذاشتن طارمی از تیم ملی ایران باعث شده است تا بعضی از کارشناسان و اهالی رسانه این مسئله را شبیه به تصمیم کارلوس کی‌روش، سرمربی پیشین تیم ملی، در قبال مهدی رحمتی، دروازه‌بان سابق ایران بدانند. کی‌روش در مسابقات انتخابی جام‌جهانی‌۲۰۱۴ برزیل و بعد از دیدار با لبنان (که با باخت ۱ بر ۰ ایران تمام شد)، رحمتی و هادی عقیلی را از تیم ملی کنار گذاشت. در آن زمان این‌طور عنوان می‌شد که کی‌روش با بازیکن‌سالاری مقابله کرده و خیلی از کارشناسان هم از این موضوع به‌عنوان نقطه عطفی در تیم ملی یاد کردند؛ اما آیا مقایسه تصمیم اسکوچیچ با کی‌روش درست است؟

آیا تیم ملی بدون مهدی طارمی هم می‌تواند به مسیر موفقیتش ادامه بدهد و راهی جام‌جهانی شود؟ این‌ها سؤالاتی است که پی‌بردن به پاسخ آن نیازمند زمان است. اگر تیم ملی بدون طارمی به پیروزی برسد، آیا بازهم این مهاجم شانس بازگشت به تیم ملی را خواهد داشت؟

پیشکسوتان فوتبال: تیم ملی متضرر می‌شود

ماجرای طارمی و اسکو دیروز نقل محافل ورزشی بود و بسیاری از اهالی فوتبال خاصه پیش کسوتان درباره این موضوع اظهار نظر کردند. فرشاد پیوس یکی از بزرگان فوتبال کشورمان بود که درباره خط‌خوردن مهدی طارمی از تیم ملی گفت: اسکوچیچ اشتباه کرده است، چون طارمی حرفی هم نزد و به نظر من فدراسیون فوتبال باید دخالت کند و مهدی طارمی را به تیم ملی برگرداند. ما به دیدگاه‌های اسکوچیچ احترام می‌گذاریم؛ اما لج‌بازی به درد تیم ملی نمی‌خورد. طارمی تجربه بالایی دارد و باید صحبت کنند تا این مشکل حل شود.

حشمت مهاجرانی، سرمربی سابق تیم ملی، با اشاره به اینکه رسانه‌ها نیز به‌عنوان بخشی تأثیرگذار به حل‌شدن مسئله میان اسکوچیچ و طارمی کمک کنند، اظهار کرد: امیدوارم این سوءتفاهم به‌هر‌صورت برای بازی‌های بعدی برطرف شود. دو‌سه هفته پیش صحبتی شده و به این صحبت پاسخ داده شده است، اما نباید به گذشته برگردیم و باید امیدوارم باشیم این مشکل برای بازی‌های بعدی حل شود.

سرمربی پیشین تیم فوتبال فولاد هم دیروز در مصاحبه‌ای گفت: تصمیم اسکوچیچ برای من قابل‌احترام است، اما می‌توانستند موضوع را بهتر حل کنند تا تیم ملی آسیب نبیند. عبدا... ویسی گفت: به‌هر‌حال اسکوچیچ به تیم ملی نزدیک‌تر است و مسائل را بهتر می‌بیند. باز هم می‌گویم تصمیمش قابل‌احترام است. خداداد عزیزی هم در واکنش به خط‌خوردن نام طارمی توسط اسکوچیچ گفت: به نظرم اسکوچیچ مرتکب اشتباه شد، چون مطمئنا طارمی به‌عنوان یک بازیکن کلیدی می‌تواند تأثیر زیادی در موفقیت تیم ملی داشته باشد.

خداداد که خودش همیشه پرچم دار برخورد با پدیده بازیکن سالاری است در ادامه این اظهار نظر عجیب خود گفت: همان‌طور که اسکوچیچ می‌تواند آزادانه درباره تیم ملی ایران و بازیکنان شاغل در این تیم صحبت و نظرش را مطرح کند، مهدی طارمی و سایر بازیکنان هم می‌توانند بدون هیچ منعی درباره تیم ملی نظر شخصی خود را بیان کنند. وی ادامه داد: طارمی اشتباهی مرتکب نشده است که به‌واسطه آن فرصت حضور در تیم ملی را از دست بدهد، بلکه اسکوچیچ مرتکب اشتباه بزرگی شد و قطعا در صورت پافشاری بر این نظر، تیم ملی متضرر خواهد شد.

چشمک شانس به اللهیار

در میان اختلافات اسکوچیچ و طارمی، این اللهیار صیادمنش است که به یک فرصت طلایی دست یافته است. صیادمنش که به‌صورت قرضی در تیم زوریا‌لوهانسک اوکراین بازی می‌کند، در ۴ مسابقه اخیر این تیم ۵ گل به ثمر رسانده و یکی از ارکان موفقیت و پیروزی‌های زوریا بوده است. صیادمنش یک دوره در زمان مارک ویلموتس به تیم ملی دعوت شد و برای ایران گل‌زنی هم کرد؛ اما بعد از آن فرصت دیگری برای حضور در تیم ملی پیدا نکرد. البته در این میان شانس بازی مهدی قائدی و کریم انصاری فر هم بالا رفته است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->